De dag van vertrek!

25 augustus 2018 - Wieringerwerf, Nederland

Vandaag is het zover, mijn vertrek uit Nederland! Wat zijn de afgelopen maanden ontzettend hard gegaan. In Januari begonnen met de aanmelding bij Mercy Ships, in Maart te horen gekregen wanneer ik werd verwacht, en nu is het ineens zover. Al een aantal jaar de wens om naar de Africa Mercy te gaan, hoe mooi is het dan dat dit nu ook echt gaat gebeuren!

Heel wat leeswerk verder (veel, heeeeel veel a4tjes door gelezen), regelmatig contact met de organisatie, en met mensen die ook heen gaan. Een introductieweekend, waar handige informatie gegeven werd. Daarbij komt nog het voorbereiden: wat neem je mee... gelukkig mag ik 40kg mee, én zijn er genoeg (zachte)koffers te koop. :) Aan de 40 kg kom ik niet, maar proppen is het wel! Oh, niet vergeten: ik ben ook heel veel vaccinaties rijker, afgelopen maanden genoeg ervaren hoe een prik voelt.  Afgelopen weken kreeg o.a. mijn visum binnen, en informatie over de afdeling waar ik kom te werken. Hoe ziet een gemiddelde dienst eruit, wat voor drains worden er gebruikt, ect. Daarbij: ik mag weer lekker gaan medisch rekenen! Want, 2 A4tjes met sommen, om alvast even te wennen.. ik zeg: een perfecte klus voor in het vliegtuig!

En zo komt 25 augustus steeds dichterbij.. dinsdag mijn laatste werkdag, afscheid nemen van mijn top collega's, die zo meeleven! Daarbij gisteren een fantastische BBQ gehad, met lieve familie en vrienden. Wat een geslaagd feestje met mooie herinneringen. Én een prachtig eigen 'zorgdossier' met allerlei stukjes van vrienden en familie. Hoe leuk! Nu al zin om dit in het vliegtuig te gaan bekijken!

Alles staat klaar voor mijn vertrek vanavond, maar toch besef ik nog niet echt dat ik een aantal maanden weg ga. Ongetwijfeld komt dit nog, vast als ik in het vliegtuig zit. Nu is het ook 'maar' 6 maanden, en dat vliegt vast ook voorbij ;) Ik vind het leuk om te zien hoeveel mensen er meeleven, en daar wil ik jullie allemaal voor bedanken! Hopelijk genieten jullie van de blogs , die ik regelmatig probeer bij te werken!

Tot gauw, als alles goed gaat dan vanuit Conakry! Liefs Henriëtte.

1. Gerrit de Rooij:
    25 augustus 2018
    Veel sterke en ook plezier gewenst hoor. Ik zal aan je denken en ook voor je bidden dat alles naar wens mag gebeuren.
    Een hartelijk groet GdR
  2. Theresia Voors:
    25 augustus 2018
    Veel succes!! Een hele ervaring!!
  3. Wendy van der gragt:
    25 augustus 2018
    Zet hem op en geniet van deze levenservaring.
  4. Dirk klopper:
    25 augustus 2018
    Hoi Henriëtte, wij willen je een hele goede reis toe wensen , en dat je een super tijd mag hebben , Gods zegen met al het werk wat je mag doen. Groetjes Dirk en Meta
  5. Jantine Meijer:
    25 augustus 2018
    Wat leuk om zo met je mee te leven!! Al het goeds toegewenst! Hoop dat je een mooie tijd mag beleven. Zal heel indrukwekkend worden!! Super hoor dat je deze kans nu hebd!! Zet hm op, geniet ervan en denk ook wel sterkte voor wat je gerust mee zal gaan maken!! Gods zegen toegewenst 😙
  6. Teun en Gina:
    25 augustus 2018
    Hallo Henriëtte, namens ons ook een goede reis en een hele mooie tijd toegewenst.
    Sterkte bij al het werk wat je te doen staat. Wij zullen je ook gedenken in ons gebed.
    Hartelijke groeten van Teun en Gina Druijf
  7. Jos en Gerda:
    25 augustus 2018
    ❤ doei zusje! Trots op jou!
  8. Arie:
    Toppertje Jet!! Succes ❤
  9. Gea:
    25 augustus 2018
    Wow! Eindelijk mag je gaan! Veel succes en een gezegende tijd aan boord!
    Las ik het goed dat je 6 maanden blijft? Ik kom 6 jan aan b oord!
  10. Henriette:
    26 augustus 2018
    Hoi Gea, ik ben er 4 maanden, tot 29dec op het schip, zie je dus helaas net niet! Ben in totaal wel een half jaar weg, omdat ik nog wil ga reizen na Mercy Ships.
  11. Janine:
    26 augustus 2018
    Heel tof! Hopelijk een goede reis gehad en ben je weer genoeg bijgespijkerd met rekenen om straks te beginnen met je job :) veel succes!
  12. Celine:
    27 augustus 2018
    Succes topper! 😘
  13. Miranda Mol:
    28 augustus 2018
    heb je een goede reis gehad? Ik wens je heel veel succes toe.