Vanuit zuid afrika!

24 februari 2019 - Stormsrivier, Zuid-Afrika

Alweer bijna 3 weken geleden postte ik dit op Facebook:

•Mercy Ships, Guinea.
Gisteren om 05:30 vertrokken.... Mijn tijd bij Mercy Ships is voorbij gevlogen. Ruim vijf maanden aan boord mogen zijn, onderdeel te zijn van een prachtige organisatie.
Wat ga ik het missen en stiekem mis ik het nu al! De lieve, verschillende en dankbare patiënten, daycrew en crew! Fantastisch om mee samen te werken, mee te lachen, gek te doen, te voetballen, leuke uitjes te hebben en veel geleerd te hebben. Al de vriendelijke inwoners, de leuke (motor)taxiritjes, de prachtige natuur om te zien. Natuurlijk heeft Guinee ook een andere kant. Armoede, ziekten,slechte hygiëne, nauwelijks toegang tot gezondheidszorg. Er is nog veel hulp nodig.
Dankbaar in Guinea te mogen zijn geweest, wat heeft het me veel gegeven! Ik voel me gezegend en zal alle speciale momenten nooit vergeten. ❤️🇬🇳 #mooieherinneringen #thankgod #mercyships

——

Nu, dus 3 weken later,  zit ik nog steeds in Afrika, maar dan in Zuid-Afrika. Wat is het onwijs genieten hier en wat is zuid afrika een divers en mooi land! Prachtige omgeving, veel bergen, blauwe oceaan en hoe meer naar het oosten, hoe groener het wordt. In Kaapstad begonnen, daarna gestart met de gardenroute. We hebben van allerlei mooie plekken ontdekt met de huurauto. De eerste twee weken heeft Martine, die ik heb ontmoet op het schip, mij vergezeld, wat echt onwijs leuk en gezellig was. Enorm veel gedaan en gezien. Nu ze weer terug is naar Guinee reis ik nog een stukje verder en vlieg ik in anderhalf week terug. Ik dacht: perfecte tijd om even te relaxen in het hostel, en een korte update te sturen. Ik ga geen lang verslag over zuid Afrika maken, wel zullen jullie wat , (aardig wat uiteindelijk) foto’s zien, wat een betere indruk geeft en laat zien hoe mooi de natuur hier is! Dan heb ik het nog niet eens over alle geluiden: krekels, allerlei vogels, de golven, en waar ik nu ben en gisteren een hike deed:  een mengeling van de geur van de oceaan en het bos. HEERLIJK!

Er gaat geen dag voorbij dat ik niet terugdenk aan Guinee, de patienten, het schip en het dagelijkse leven daar. Ik zou zo weer terug willen.. Het afscheid voelde dan ook dubbel en eigenlijk begon het pas later door te dringen (en soms nu pas) dat ik echt weg ben en veel mensen niet meer ga zien. Wat ben ik blij en onwijs trots dat het werk op het schip doorgaat en er levens zo mooi veranderd worden! ❤️

Bedankt voor al het meeleven en financiële ondersteuning! Het maakt me blij en het is mooi om te zien dat jullie op deze manier iets willen bijdragen!

Tot snel!

*Although we cannot change the world, we can change the world for an individual. -Dr. Gary Parker.

1. Ilona Salbut:
    24 februari 2019
    Wat een geweldige bijzondere ervaring! Prachtige foto's!😍 Je ben een topper!!💪 Veel plezier nog even!😘
  2. Silvia:
    Prachtige foto's
    Wat een belevenis.
    En wat zal het hier weer wennen zijn!
    Tot snel 😘
  3. Janine:
    25 februari 2019
    Echt een prachtig land! Merci Ships zal wel een plekje in je hart hebben voor altijd denk ik zomaar :) Heel mooi om op terug te kijken! Nog veel plezier je laatste weekje, geniet ervan! Liefs, Janine
  4. Teun en Gina:
    25 februari 2019
    Wat een schitterende foto's. En voor jou een geweldig mooie ervaring. Fijn dat je voor de mensen daar wat hebt kunnen betekenen. Nog een goed tijdje daar toegewenst en een goede reis terug naar ons kleine kikkerlandje. Wat een verschil is Afrika met ons land als je die mooie foto's ziet. Hartelijke groeten, Teun en Gina Druijf
  5. Jeanette:
    27 februari 2019
    Hè stoere meid,
    Wat een mooi en dankbaar werk mocht je daar doen zeg. Een indrukwekkende ervaring!
    En dan nu vakantie......
    Prachtige foto's, wauw!!
    Geniet er nog even van. Goede terugreis gewenst, tot snel!